Hoppning med Ineke

Idag hade vi hoppning på schemat, jag hade Ineke. En svartskäck, eftersom Lollipop var halt.
Men jag är riktigt nöjd över lektionen.
Vi började med att hoppa ett kryss på 60cm tror jag, det gick jättebra fick bra form på henne över varenda hinder.
Sen hoppade vi en liten bana på 3 hinder.
Jag var sist som skulle hoppa alla andra hoppade 80cm, jag ville ha en liten utmaning så jag körde på 1m på alla hinder.

Jag fick kämpa över hindren, Ineke är ju inte den bästa hopphästen direkt.
Men vi hoppade över dom två första hindren utan problem men det sista vägrade hon.
Men det var mitt fel jag bedömde avståndet, men vi provade igen & då hoppade hon jättehögt över hindret.
Är super nöjd över lektionen idag, nästa vecka har vi teori så det blir inge ridning. Puss Matilda♥

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: